2010. december 3., péntek

Felesleges babaholmik

 Már egy ideje gyűlik a lista a fejemben, de ma délután mát tudtam, hogy este a felesleges babacuccokról fogok írni Benny blogján, mert van egy pár...


Amikor a nők (tisztelet a kivételnek) meglátják az első pozitiv terhességi tesztet, egy olyan lavinát indítanak el, amit még maguk sem gondolnának. Az első terhesség egy új dolog ugye, nincs tapasztalatunk, mindenki hasznos tanácsát megfogadjuk, az már más kérdés, hogy az számunkra is ugyanolyan hasznos vagy praktikus dolog e, mint annak, aki tanácsolta. Éppen ezért még a baba születése előtt bevásároltam én is orrszívót, körömvágó ollót, lázmérőt, az utolsó babaágyneműig előkészítettük Benny szobáját, a ruhái sorban figyeltek a szekrényben (vagy 100 darab :D ), talán már az óvodás korú játékai is be voltak szerezve és még sorolhatnám.


Ha láttam egy cuki ruhát, egyből megvettem, az már más kérdés, hogy iszonyat bonyolult volt ráadni a törékeny kisbabára, sehogy sem állt kézre, tehát a cuki ruha sokszor nem volt Bennyn. :)))) Ha kinyitottam a Baba, Kismama és társai magazint és láttam benne valami szuper dolgot, egyből meg kellett rendelni, mert "hát az újságban ezt ajánlották". :)))) Nem spóroltam a cuccokon, "mindent az első gyereknek" volt a jelszó. :)))


Na, most így, lassan 20 hónappal Benny születése után már kicsit több rálátásom van a dolgokra, és abban is biztos vagyok, hogy ha egyszer lenne kistesó (ami egyenlőre nincs tervben, de ugye sosem lehet tudni, mit hoz az élet....), akkor ezer dolgot másképp csinálnék és ezer dolgot másképp alakítanék.


Íme egy kis segítség (az én szemszögemből nézve) leendő anyukáknak:


Ami szerintem tök felesleges volt nálunk és már nem így csinálnám:


- A babakocsink. Szuper jó, quinny speedi! :) Vagány, szééééép (barna-fekete), háromkerekű (akár még futni is lehet vele), volt hozzá mózesrész, rá lehetett csatlakoztatni a maxi cosi autósülést és most a sportrészét használjuk.


DE dög nehéz, igazán kellemes naponta legalább kétszer le-fel ugráltatni Bennyvel a kocsit a lépcsőházban a liftig vezető lépcsőkön, néha még jól megpakolva a bevásárolt élelmiszerrel.


Nem fér be a Suzuki Swiftünkbe, így kellett venni egy kisebb, "fapados" chicco babakocsit is, ami csak a csomagtartóban figyel és ha kocsival kell mennünk valahova, akkor van használatban, vagy ugye Magyarországon, anyáéknál.


Futni még sosem tudtam Bennyvel és a babakocsival, mert Benny nem igazán üldögél kis buddhaként a babakocsiban, mindig van valami nyöszörögnivalója, hol ki akar jönni, hol enni akar, hol inni akar stb... :))))


Tehát így összességében, van egy széééép, vagány, ámde kevésbé praktikus babakocsink. :))))


-Orrszívó, mint olyan...


Még pocakosan megvettem a kb. 10 ezer forint körül mozgó elektromos orrszívót, ami micsoda szuper találmány, mert ZENÉL!!! :))))) Míg Benny pici volt, pelenkázás közben ezzel nyugtattuk, ha nyafis volt, csak megnyomtuk a gombot, és máris dallamokat játszott az orrszívó. Igaz, hogy mire ledöntötte Bennyt kb. egy éves korába az első nátha, addigra már a fiatalúr úgy szétkapta az orrszívóját, hogy már csak tényleg zenélésre tudtuk használni, így fájó szívvel, de beszereztem kb. 2000 ft-rt egy sima porszívóra csatlakoztatható orrszívót, ami érdekes módon az öszes cuccot simán kiszívja a gyerkőc orrából, tehát megint az olcsóbb babacucc győzött a drága ellen, még ha zenélni ez nem is tud, viszont az orrot tisztítja. (tisztítSA) :)))))


-Bodyk, rugik és társaik


Pocakosan ezekből is bevásároltam kb. egy ötösikrekre való mennyiségű ruhát, mert hogy mindegyik milyen kis cuki volt. :)))) Ez mára már oda jutott, hogy van Bennynek pár szép nadrágja, felsője, és több KIK-ben vásárolt játszós nacija, macinacija, pulcsija, amiket nyúzhat a játszótéren, itthon és anyáéknál. Rengeteg olyan kis bébis cucca van, ami vagy nem is volt rajta, vagy már csak azért adtam rá, hogy legalább egyszer rajta legyen, mielőtt kinövi... felesleges!!!!! Mert úgyis mossa őket az ember, és ha benyúl a szekrénybe, akkor általában a legfelsőket veszi ki és adja rá a bébire!!!! Tehát ezt is megtanultam így lassan 20 hónap után. :)))) ja és általában a legtöbb bodyja Bennynek a tescoból van, szerintem nagyon jó minőségűek, árban is tökéletes és nyúzta őket rendesen, semmi bajuk nincs, eltekintve pár foltocskától. :)


-Lázmérő


Pocakosan ebből is megvettem a legdrágább kategóriák közüli egyik hiperszuper csodát, amivel a homlokon, fülben lehet mérni a baba lázát. Elemmel működik, elvileg bekapcsolás után picit mozgatni kell a baba homlokán és egy csippantás után kiírja a hőmérsékletet a csodamasina. Hát mondanom sem kell, hogy ismét mellényúltam, mert olyan hőmérsékleteket mért néha, hogy vagy már a kihűlés határán volt Benny is és utána én is (mert magamon olyankor leteszteltem, hogy vajon kiben van a hiba...) vagy éppen semmit sem mért. Legtöbbször elemre fogtuk a hibát, úgyhogy párszor lett cserélve benne, de az eredmény nem változott.


MOST egy sima, hajlékony végű, digitális hőmérőnk van, amivel a popóban mérem Benny lázát, ha beteg és érdekes módon még egyszer sem mért hülyeséget. Megjegyzem, ez is kb. max. 2000 ft volt....


-Bundazsák


Tavaly a tél beköszöntével elkezdtem bújni a netet, hogy kellene egy bundazsák Bennynek a hideg napokra. Mindenképpen birkásat szerettem volna, mert biztos az a legmelegebb. Nézegettük a kínálatot, P tanácsára döntöttünk végül az mellett, amit vettünk neki, egy Kaiser márkájú zsák, ami oldalt cipzáros, középig jön fel az eleje és visszahajthatós a baris része. Nem tudom, hogy ez mennyire érthető, de keresek képet róla. Ilyen, csak nekünk fekete van:



Míg pici a baba, addig kiváló, bár már tavaly télen is bosszankodtam kicsit, hogy miért hallgattam P-re, mert néha elég hülyén lehetett Bennyt belebugyolálni.... Ez sem volt olcsó, olyan 80 euró körül lehetett. Én annak idején ilyet szerettem volna, de ugye P lebeszélt és mivel mindkettőnknek marha sok tapasztalata volt, hát hagytam magam meggyőzni, mivel nem két filléres dologról volt szó.



Ebben az a praktikus (így 20 hónap után nézve), hogy elől van a zipzár, tehát simán, kényelmesen ki lehet "csomagolni" a gyerkőcöt belőle, ha zárt, meleg helyre érünk, a lábrészét le lehet hajtani, a koszos csizmának és felül is, a felsőtestét is melegítené, míg a mi általunk vett "csodazsákban" akkor is fel kell öltöztetni jóó melegen felül a babát, még ha menni sem tud, mert felül nem takarta be a zsák.


És amin ma rágtam be, hogy most ugye megint itt a tél, már napok óta havazik, így Bennyt orkános, kantáros sígatyába öltöztetem, alatta harisnya, csizmá, felül body, pulcsi, vastag dzseki, sál, sapka, és mivel még mindig nem barátkozik a hóval, így nem igazán akarja elhagyni a babakocsiját, úgyhogy a bundazsákot is összeszereltem neki, hogy a nagy üldögélésbe ne fázzon. Ami nem is lenne probléma, viszont Benny hosszú és kinőtte a bundazsákot. Azt a bundazsákot, amit én több évre terveztem ugye... akárhogy húzom, nem kényelmes neki, a zipzár oldalt van, igy azzal sem tudtam rajta igazán segíteni. Végigmérgelődtem az utat hazafele a sétánkból, mivel ő nyüszögött, nem volt kényelmes neki (amit totál megértek), de kiszállni sem akart, mert ott ugye havazott és a hó nem barát még, úgyhogy hazaérve szétszedtem a bundazsákot, most csak az alsó része van bent, amin ül, hogy legalább alulról melegítse, felülre majd viszek neki egy plédet, ha olyan hideg lenne.... Ja és még egy negatívum a csodazsákhoz: most, a 20 hónapos gyerkőcöt télikabátban, bundazsákkal már nem tudom a biztonsági övvel bekötni, mert nem éri át... jó, mi? Még jó, hogy van ilyen biztonsági karfánk, az tartja úgy ahogy Bennyt a babakocsiban...


Hirtelen ennyi jutott az eszembe, de egyébként még folytathatnám a felsorolást, mert tényleg rengeteg dolog van, amit feleslegesen vettünk meg. Nem bánom, mert ezekből tanultunk, csak vannak napok, amikor iszonyatosan tudok bosszankodni azon, hogy mennyi haszontalan dolgot rá tudnak sózni a béna anyukákra, akik abszolut kezdők a gyerekek körüli cuccok terén és minden jó reklámnak, csomagolásnak bedőlnek.... :(((

3 megjegyzés:

  1. Drága Bambikám! Hát, én most is nagy ruhagyűjtő vagyok, csak annyi különbséggel, hogy a turizós ruhákban. Meglátok Daninak egy pulcsit, vagy pólót, vagy nadrágot, nem tudok ellenállni. Egyébként is, maximum 3 hónap és vehetem a következő adagot. Minden anyuka belefut ebbe. Mondjuk ilyen hőmérős izékbe nem is tudtam volna beleölni ennyi pénzt, de tényleg az anyuka a saját "kárán" tanul meg bizonyos dolgokat. És még a játékokról nem is beszéltünk. :DDDDDDD Sok puszit küldünk! :D

    VálaszTörlés
  2. Mosolyogva olvastalak, bár mi sem költekeztünk nagyon drága cuccokra, de azért a rucikat én is így szereztem be pocakosan. Már akkor mondták, hogy sokat vettem, de hát egy éves korig vásárolgattam és tényleg használat közbe derült ki, hogy mi a legpraktikusabb (és legszebb, de nem praktikus). Ma már rutinosabb vagyok, de így van ezzel mindenki. A kistesónál már mást nézünk mi is.
    Az orrszívónak viszont örülök, az egyszerű orr-porszívót vettük, ezres körül, sajnos már használtuk tavaly télen is...
    Babakocsival viszont mi is megjártuk, ma már mást vennék... De hát ilyen ez, ahogy duma írja, az ember saját kárán tanul.
    Sajnálom, hogy nem tudtatok hazajönni és csak "ámulattal" olvasom, hogy Holle anyó ott jár, mert itt még nem hullott a hó, csak egy kevés, de az ónos eső el is mosta még múlthéten. Pedig kíváncsi lennék, Bogyónak hogy tetszene....

    VálaszTörlés
  3. :)))) szerintem ebbe belefut mindenki első gyereknél, aki tervez kistesót, az már a másodiknál tapasztaltabb, lazább stb... Én is sok mindent másképp csinálnék, az tuti. :)))

    VálaszTörlés