2011. január 22., szombat

21 hónap....

 már ennyi ideje van velünk Kicsi Bohne, ma 21 hónapja született. :)))


Hihetetlen, mennyire szaladnak a hetek, hónapok, megint egy hóforduló, Benny ma 21 hónapos.


Pedig mintha tegnap született volna, annyira élénken emlékszek arra az éjszakára, hajnalra, azt hiszem, hogy sosem fogom elfelejteni. :) A "kicsi" babánkból azóta már egy igazi nagyfiú lett, szerencsére most már a betegségből is kifelé tart, már "csak" köhög és picit folyik az orra, de láza nincs, ez a fontos.


Napról napra történnek újdonságok vele, mindig meglep mostanában, hogy megpróbál utánam mondani egy-egy szót például. Ugye nála a kétnyelv miatt eleve később vártuk az első szavakat, és úgy tűnik, hogy most tart ott, hogy ő is már megpróbálja ki-kimondani a könnyebb szavakat.


Így most már amit mondani tud (de főleg, csak ha kérdezzük): mama, papa, barbapapa (babapaaaa), tante, pápá, ommmmma, dédi, néni, nein, dá és ma például a lila szót próbálta utánam mondani. :)))


Ami érdekes, hogy a nem szót abszolút nem használja, viszont helyette a német megfelelőjét (nein) előszeretettel mondja és tudja is, hogy mikor kell mondani. Ha kérdekem tőle például, hogy "éhes vagy?" , akkor megrázza a fejét és mondja, hogy "neeeein". :))) ha mondom neki, hogy "gyere, cseréljük ki a büdi pelust", akkor is rázza a fejét és egyből "neeein" a válasz. :))))


Ha pedig nézegetjük a könyveit és kérdezem, hogy hol van a barbapapa, hol a barbamama, hol a barbawum és társai, akkor amelyikre rámutat, mindig mondja hozzá, hogy "Dáá", azaz itt. Ezt sem mondja magyarul, csakis németül. Érdekes. :)


Úgyhogy alakul a kétnyelvűsége is, állítólag csütörtökön mondta a "lulu" szót is, az németül pisit jelent, mutatott a pelenkájára. P szülei voltak vele, ők csak németül beszélnek vele és ők mesélték este. Viszont nekem azóta sem akarja a lulut mondani, talán tudja, hogy nekem magyarul kell szólnia, nem tudom. :) Mindenesetre érdekes dolog lesz ez , ha teljesen beindul a beszélőkéje szerintem. :)))))


Most elég akaratos lett, mindenért hisztizik, ha nem kapja meg, de nagy franc, mert csukott szemmel nyafog, hisztizik és közben ki-kiles egy - egy szemmel, hogy kezd e már meghatni vajon a cirkusza. :)))) Az a baj, hogy most én is beteg vagyok, így sokszor eléri a célját, de már mondtam neki, hogy ha mindketten meggyógyulunk, akkor azért visszatérünk majd a régi kerékvágásba és kicsit alakítunk itt az elkanászosodott Ben bébin. ;) :)


Amiben mondjuk elég lusti, az az önálló evés és ivás, az még egyenlőre nem érdekli. Pedig már több szívószálas flaskát is kapott vagy próbáltuk a sport kupakos üdítőt, vizet is, de nem dolgozik meg érte. A pohárból néha próbálkozik, de nem érdekli annyira, inkább pacsálna, kezet mosna benne. Enni sem akar maga, néha annyit már tudok vele trükközni, hogy ha tészta a kaja, akkor a villájára felszúrom a tésztát és azt már ő a kezébe fogja és beleteszi a szájába, de nem akarja szúrkodni a tésztát ő maga a kisvillára.... őszig van időnk, akkor megy bölcsibe és addigra szeretném, ha már az evés és a szobatisztaság is alakulna jobb irányba...


Aludni még mindig nagyon imád és le is kopogom, hogy nagyon jó alvó. Este 8 körül megy aludni, néha dünnyög fél órát, negyven percet, de sokszor egy hangot nem hallunk, mikor lerakjuk. Olyan éjfél körül szokott picit morgózni, de félálomban, nem kell bemenni hozzá szinte sosem és reggel is 8 - fél 9 körül mocorog, ébredezik. Ebéd után fél 1-1 között megy aludni, ilyenkor is van, hogy még morgózik egy 20-30 percet, de általában elalszik egyből és nálam legtöbbször 3 körül , néha fél 4 is van, hogy felébred. Fél 4-kor már én szoktam bemenni, szerintem, ha rajta múlna, akkor aludna estig és onnan újra reggelig. :)))))) igazi kis mormota, mint az apukája, ő is sokat és bármikor tud aludni. Én ennél problémásabb vagyok,ha alszok délután, akkor éjjel forgolódok, úgyhogy örülök, hogy ezt nem tőlem örökölte Benny.


Most éppen új autósülés keresésben vagyok, mert ami most van, már kezd elég kényelmetlen lenni Bennynek, pedig hivatalosan 3-4 éves korig ki kellene tartania. Viszont az is igaz, hogy a következő ülések már 15 kg-tól kezdődnek és Benny most is már annyi, tehát ezért lehet neki lassan szűk a régi ülés. Vékony felsőben nem gáz, de téli kabátban, beöltöztetve már nagyon nehezen tudom berakni az ülésbe és nem is kényelmes neki, de ha csak orvoshoz vagy a közelbe ugrunk át, akkor nem szoktam levetkőztetni... úgyhogy a héten elmegyek itt Bécsben is pár helyre, ha nem sokkal drágább, mint amiket a neten néztem, akkor megveszem és pénteken már azzal mennénk haza. Mert ha most megrendelném a neten, már péntekig nem érne ide, ezért variálok rajta... Biztos fura lesz majd neki az elején, de nagyfiúknak már nagy ülés jár. ;) :))))


És egy 21 hónaposka már nem igazán sorolható a babák, kisfiúk közé, hanem inkább nagyfiú, kispasi kategória. :))))


7 megjegyzés:

  1. Már úgy olvasom a beszámolódat, mintha én is a családhoz tartoznék. Gyógyuljatok hamar! Kérlek ne felejtkezz el a magyar mondókákról és dalokról, mert azokkal a nyelvet gyönyörűen lehet fejleszteni! Ez jó hatással lesz a másikra is!

    VálaszTörlés
  2. Hogy eltelt az idő, tényleg. Én is még csak "most" izgultam érted, ma-holnap meg már kettő éves lesz ez a nagyfiú!
    Érdekes, hogy a peluscserére itt is "neeeeem" a válasz, a kajálással nem állunk hadilábon, de sokmindenre mondja már, hogy nem. Benny meg aranyos lehet a kétnyelvűséggel, pár nap/hét és hozhatod a vegyes beszédről a videót.
    Mondókázni mi innen kezdtünk (egyetértek nagymamival), nem tudom, ismered-e ezt az oldalt:
    http://www.annaespeti.hu/ismert_gyerekdalok.htm
    Most meg a könyvtárban tanulunk egy nagy csomót, nagyon sokat nem is ismertem, ezért felveszem, ahogy ott mondókázunk és itthon is tudjuk gyakorolni.
    Az alvás miatt meg irígy vagyok, mert mi most jutottunk el odáig, hogy átalussza Bogyó az éjszakát, de az is kb. 9-től reggel hétig tart. Napközben meg 3/4 1-től úgy háromig, ezt a rossz alvás szokását tőlem örökölte.....
    Puszi nektek!

    VálaszTörlés
  3. Oké, többet nem írok, legalább most tudom, hogy linkelhetek ide....

    VálaszTörlés
  4. http://www.annaespeti.hu/ismert_gyerekdalok.htm

    VálaszTörlés
  5. http://www.annaespeti.hu/ismert_gyerekdalok.htm

    lemaradt egy enter, talán így jó lesz...

    VálaszTörlés
  6. köszönjük a soraitokat. :))) nagymami, Te is a virtuális családunkhoz tartozol, hiszen tényleg a kezdetektől itt vagy az olvasóim között. :)))

    Angie, ismerem ezt az oldalt, mi is szoktuk ezt nézegetni Bennyvel és mondókázunk, csak még egyenlőre nem marad meg egy helyben sokáig. :) Halász Judit Csiribiri filmje is megvan, már néztük párszor, énekeltem neki a dalokat, amiket ismertem.

    Vegyesen vannak magyar és német mesekönyvei Bennynek, én mindig magyarul nézegetem vele, P szülei vagy P pedig németül, be van osztva. :)

    VálaszTörlés
  7. Bizony, bizony már kispasi! Nagyon jóképű kipasi, ha ovos lennék Beni lenne az ovis szerelmem!!!!!!!! :D :D

    VálaszTörlés