2009. december 25., péntek

karácsony másképp...

 Tavaly óta vártuk ezt a karácsonyt nagyon, hogy idén már hármasban fogunk Ben bébivel ünnepelni. Igaz, hogy még nem sokat fog fel a dolgokból, de akkor is már hárman ünneplünk.

Tegnap reggel P szépen feldíszitette a karácsonyfát, én a konyhában házitündérkedtem estére, Benny pedig játszott. Ebéd után a fiúk még lementek sétálni ebben a tavaszi időben, minden terv szerint alakult.

Délután 5 körülre hívtuk P szüleit, ajándékozásra és utána vacsira. Akkor már Benny kezdett kicsit nyűgös lenni, de ráfogtuk a fáradtságra, mert nem aludt valami jól tegnap (sem). A nagyszülei, aztán a csillogó fa, a zörgő csomagolópapírok nagyon tetszettek neki, de 6 óra után már nagyon furcsán nyöszörgött, nem találta a helyét. Én egyből mondtam, hogy nem tetszik nekem, valami nem stimmel, de lehurrogtak, hogy paramami vagyok. Rájuk hagytam, de akkor sem nyugodtam meg. Fürdésnél észrevettünk a hasán sok aprós piros kiütést, na ez megint megijesztett... de ráfogtuk a répalére, amit két napja iszik.

Viszont este a vacsinál már feltűnt, hogy néha elég erősen folyik az orra és mintha szörcsögne. Reméltem, hogy nem jön ki a nátha nála, minden reggel cebion cseppel kezdjük a napot és tényleg nem viszem tömegbe, tömegközlekedni, tehát nagyon óvom, főleg mióta ez a H1N1 hisztéria van mindenhol... letettem aludni, de fél óra múlva már keservesen sírt. És onnantól kezdve nem volt megállás. Kb. 25-ször voltam nála éjjel, vagy alig kapott levegőt szegénykém, vagy éppen annyira folyt az orra, hogy az zavarta. Nagyon sajnáltam és próbáltam segíteni, ahogy lehetett, de nehéz volt. Probáltam itatni teával , kicsit ivott is, olyan kis törékeny volt... hajnal 1-kor nem tudtam sehogy sem visszaaltatni, így átvittem magamhoz, de ott sem akart aludni, azt hitte, játék van, így 3-ig ugrabugrált, mintha semmi baja nem lenne. Kicsit folyt az orra, de eleven volt, vidám, mosolygós. Én mondjuk hulla fáradt, de mivel nagyon aggódtam, így fel sem tűnt, hogy akkor még nem aludtam...

3-kor csináltam neki egy kis tápit folyadékbevitel gyanánt, azzal el is aludt, de megint mennem kellett hozzá 30-40 percenként... ezt fél 7-ig birta, akkor vége lett az éjszakának, úgy döntött. Én persze kb. 3 órát ha aludtam kb. négy részletben, de valahogy fel sem tűnik.

Ahogy kivettem az ágyból, nagyon forrónak éreztem a testét, be is jött a megérzésem, 38,1 láza volt. Akkor már megijedtem, adtam neki lázcsillapító kúpot és agyalni kezdtünk P-vel, hogy hogyan tovább. Délutánra a szüleihez voltunk meghívva nagy családi banzájra, de végül lemondtuk, nem akartuk Bennyt kitenni a sok embernek.

Holnap mentünk volna haza anyáékhoz, így délelőtt egész végig ezen agyaltunk, hogy hogy legyen. El merjek indulni? minden rendben lesz? De mi van, ha nem? hova viszem ott dokihoz? stb... a megfázás maga még annyira nem is aggasztott volna, de ehhez hozzátársult a magas láz és a kiütés, így már nyugtalan lettem. Ebédig birtam, akkor mondtam P-nek, hogy be szeretném vinni Bennyt a kórházba az ambulanciára. Ő is bizonytalan volt, de végül bementünk kora délután és szerencsére nem voltak annyira sokan, így kb. 45 percen belül bejutottunk egy kedves dokinénihez. Benny egy mintababa volt ott, mindent érdeklődve szemlélt, a dokinéni nagyon tetszett neki, de ő is tényleg kedves volt, mindig mindent elmondott előre, hogy mit fog vele csinálni, így Benny csendben és mosolyogva tűrte. Meg is dícsérték. :))) Két dokinéni is megnézte a pöttyöket, megnyugtattak, hogy a skarlát kizárható, "csak" egy virus támadta meg Bennyt és a pöttyök a lázzal járnak. Sajnos a láz még felszökhet magasra is, és eltarthat még 4-5 napig. Kapott lázcsillapítókat, orrsprayt, amit gyorsan ki is váltottunk utána az ügyeletes patikában.

Ezután elég hamar eldöntöttük, hogy nem kockáztatunk, egyenlőre elnapoljuk a magyarországi utat, bármennyire is hiányzik a családom, a töltött káposzta, a husileves, a sütik és persze az ajándékok. :)))) De Benny a legfontosabb most, ő jöjjön rendbe először, utána nyugodt szívvel mehetünk haza.

Tehát az első közös hármas karácsonyunk betegen, kórházlátogatósan telt, holnap P már dolgozik, mi pedig maradunk itthon. Bár kicsit hülyén jött ki, mert direkt úgy vásároltunk be, hogy mi ugye megyünk haza, P pedig dolgozik, ma pedig vendégségbe megyünk, így este már pizzát rendelt P és holnap nekem is csak kajarendelés marad, mivel minden zárva lesz.... mindegy, ezt is túléljük, karácsony másnapján pizzát vagy valami hasonlót fogok enni. :)))))

Egyébként épp mondtam P-nek hazafelé a kórházból, hogy érdekes dolog ez az anyai megérzés, mert amig nem volt gyerekem, olvastam róla és olyan hihetetlennek tűnt, hogy van ilyen....tegnap megtapasztaltam, mert ÉREZTEM, hogy valami nem stimmel Bennyvel és tényleg beteg volt/lett..... de remélem, hogy a kis vitaminmanócskák gyorsan talpra állítják. :)

4 megjegyzés:

  1. Jobbulást kívánok Nektek. Sajnálom, hogy így alakultak az ünnepek Nálatok:( Küldök Neked gondolatban holnap ebédre egy kis sült csirkecombikat párolt káposztával, puncs szelet sütit és diós, szív alakú keksz-féle sütit félig csokiba mártva. Jó étvágyat, de elsősorban gyors gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Drága Csajszi:)
    sajnálom,hogy így alakult a kari,de van és lesz mit bepótolni,ne aggodj:)Várunk azért mi Zsombussal haza Benneteket,csak gyógyulgassatok!!!Puszaaa

    VálaszTörlés
  3. Köszi Csajok!

    Eper, ez az ebéd igazán finoman hangzik, nyitom az ablakot, jöhetnek a combik. ;) :)) és még mondja valaki, hogy nincs karácsonyi hangulatod.... ezek a sütik, kaják...nyami. :)))

    VálaszTörlés
  4. Drága Bambi:)
    Jobbulást Bennynek, sok gyógyerejű puszmákot küldünk neki:)

    VálaszTörlés