2011. december 16., péntek

75. nap

 Egy újabb hét ért véget... :)


És jövő héten lesz az utolsó hét, aztán karácsonyi szünet, két hét... na, arra kiváncsi leszek. :)


Tegnap végül csak itt maradtunk a környéken, elmentünk egyet enni hármasban, Benny már simán leadja németül a rendelést a felszolgáló néninek : "schnitzel und kumpi" - azaz rántott husi és krumpli. :)))) Úgy szoktuk, hogy P rántott husit eszik krumplisalátával, én pedig általában valamilyen grillezett husit és petrezselymes krumplit kérek hozzá, így az adagom felét Benny eszi meg, a husikból pedig mindketten vágunk a tányérjába. :) Tegnap is nagyon ügyesen ült végig és evett a villával, büszke is voltam rá nagyon!!! Pohárból ivott, mert a magyar szakács vette fel a rendelést, és mikor kérdezte, hogy mit iszunk, Benny rávágta magyarul, hogy vizet kér. :))) erre kapott egy pohár vizet, P rosszul volt, hogy "jaj, leejti a poharat stb..." :D , de mondtam neki, hogy ne aggódjon, gyakorolnia kell Bennynek, ügyes ő. :) Természetesen nem volt baleset. ;)


Ma reggel jókedvűen ébredt és egyből kérdezte, hogy "megyünk oviba?", mondtam, hogy igen, már pakolta is a könyvet, hogy melyiket viszi ma Mariának. :) Mivel 9-re dokihoz mentem, így ma igyekeznünk kellett picit jobban, de nem sokkal fél 9 után már ott is voltunk az öltözőben. Egész gyorsan ment az átöltözés, aztán még kicsit álldogált az ajtóban, de végül bement sírás nélkül Mariával... :)


Aztán megint kicsivel dél előtt értem oda, az öltözőben várakoztam, ügyesen eszegettek a gyerkőcök. Ma csirke falatkák voltak rizssel és salátával, előtte pedig húsleves tésztával. A tegnapi ebédet is megnéztem, hogy mi ízlett Bennynek annyira, mert ő egyfolytában azt hajtogatta, hogy "csokoládé" volt, amit mi nehezen hittünk el, de ma kiderült, hogy tejberizs volt csokiszósszal, na ebből evett ő kétszer is. :D :D végülis igaza volt, mert tényleg volt csokoládé a dologban. :D


Jött is végül hamar, egyik kezében a könyve, a másikban a süni. :) Mesélte, hogy evett répát, levest, husit. :) kijött utána Maria is és mesélte, hogy hihetetlen gyors fejlődést mutat Benny, teljesen feltalálja magát bent, játszik a gyerekekkel, velük, részt vesz az éneklésben, nem sír, a cumi is nagyon minimális időre van nála, szóval le a kalappal előtte. Mondta, hogy érdekesek a gyerkőcök, mert mikor a szülőkről lekerül a nyomás, mint ahogy nálunk is, hogy eldöntöttük, csak délig lesz, azóta Benny is sokkal nyugodtabb, és egyre jobban felszabadul.


Még annyit említettem, hogy szerintem már teljesen felesleges a pszihológus is, de mondták, hogy sajnos az egy kötelező látogatás lesz, mivel ugye kihívták ősszel, így neki ki KELL jönnie ellenőrizni, hogy most hogy áll Benny stb... Szerintem már sok dolgot úgysem tudnak mondani, de majd meglátjuk. :)


Amúgy mostanában nagyon beindult a beszélőkéje Bennynek, nagyon sokat nevetünk rajta, mert olyan dolgokat mond, amiket nem is mondunk olyan sokszor a hétköznapokban, de ő hallja omától vagy opától vagy bárkitől. :)))) számol ügyesen tízig, tizenkettőig, mindkét nyelven, de ma jót nevettünk, mert bohóckodott az egyik számolós könyvével és így nézett ki a magyar számolása:


Minden számnál annyi állat van a képen, és egyesével számolgatja mindig őket meg.


"eeeegy, ketttttőőőő, HÁMOT (ezt mindig így mondja :D), nééééégy, öööööt, haaaat , MEG EGY!!!!!" :D:D :D


Tegnap pedig parkoltam be a ház elé, és mindig kommentálja, aztán mondtam még, hogy az egyik hely kicsi, de ide betolatok a két autó közé. :) Erre ő: "jaaaa, éééééértem". :D :D


Az r betüt nem igazán tudja még kimondani, így sokszor, ha nem értjük, mit is akar mondani, első körben az l betüket helyettesítjük r-re, akkor általában már érthető szót kapunk. :)))))


Nagyon udvarias, minden megköszön, néha némeetül már túl udvarias (danke schön :D, bitte schön :D ), de tudja, hogy mit kíván az illem. :))))


Mindenesetre most már rengeteget nevetünk, bohóckodunk, mióta beszél, kommunikál, sokkal könnyebbek vele a napjaink, még ha néha hisztizik, akkor is, mert már meg tudja magát értetni ő is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése