2011. december 19., hétfő

76.nap

 Utolsó hét kezdődött karácsony előtt. :)


A hétvégén Benny nagyon ment volna oviba, de ugye zárva volt, most már érdekes módon nem úgy kérdezi meg, hogy várja a nem választ az ovira, hanem inkább már reménykedve,hogy akkor ma mehet e oviba. :)


Ma pedig különleges nap volt, mert 9 órára a szülők is meg voltak invitálva egy karácsonyi sütizésre, lehetett kekszeket vinni, aki akart.


Én reggel fél 9 után vittem Bennyt, odaadtuk a kekszeket, amiket Benny segítségével gyártottunk hétvégén, aztán még gyorsan elmentem egy negyed órára és 9-re mentem vissza.


Már sok szülő volt az öltözőben, két gyerkőc kivételével mindenkinek volt hozzátartozója, két nagymama volt, kettő apuka, a többi anyuka. :) levettük a cipőnket és Iris elmagyarázta, hogy a gyerekek már a csoport közepén ülnek, készülnek az énekléshez, mi pedig majd szépen, lassan menjünk be, mindenki üljön oda a gyereke/unokája mögé, és készüljünk fel, hogy sokat nem fognak énekelni a gyerekek, mert meg lesznek lepve, de azért mi is énekeljünk majd, amit tudunk. :)


Iris lassan bement, mi pedig utána, a gyerekek pedig tágra nyílt szemmel figyeltek, ahogy megyünk be hozzájuk. Benny is nagyon mosolygott, aranyos volt nagyon, és örömmel láttam, hogy ügyesen ült a körben, egyedül, már nem is Maria mellett!!


Középen egy adventi koszorú volt, világított mind a négy gyertya rajta, igazán hangulatos volt. Azért a gyerekek is ügyesen énekeltek, megmutatták, hogy miket tanultak az elmúlt hetekben, voltak mondókák, versikék, énekek. :) Utána még megnézték, hogy mit rejt ma az adventi kalendáriumuk, ami idén a jászólnak a darabjait adja ki minden nap, amit szépen bővítenek egy kis asztalon.


Kb. fél 10 fele pedig hozhatták a kis hátizsákjukat a reggelijükkel, addigra már szépen meg volt terítve hosszában az asztal, középen rengeteg keksz, magyar szaloncukor ;) , kis csészécskék, mogyorók, dekorációk stb. :)


Benny olyan ügyes volt, hogy csak lestem, eddig ugye csak elbeszélésekből tudom, hogy hogy telik egy napja, de ma csak ámultam, hogy milyen ügyes kis ovis lett már belőle, énekelte a dalokat, mutogatta a mondókáknál, amit kellett, hozta a hátizsákjá, bontotta kifelé, aranyos volt nagyon. Ami még meglepett, hogy a reggeli előtt mindig megfogják egymás kezét és imádkoznak egyet, és Benny nyúlt oda elsőként Sophie kezéhez, pedig egyébként nem szereti az ilyen testi érintkezéseket más gyerekekkel. :))))


Olyan "profin" nyitotta utána az uzsis dobozait, készítette oda maga elé, hogy szintén megint mosolyognom kellett, mi kaptunk kávét, sütizhettünk, de sok gyerek is inkább a nasit választotta a reggeli helyett, de hát ez ma belefért. :)


Maria végig kérdezte őket, hogy ki mit iszik, csodálkozásomra Benny teát kért (itthon sosem issza meg :D ) és ügyesen meg is itta. :))) utána felállt és az üres csészét odavitte az erre a célra működő műanyag ládába, megint csak lestem. :)


Engem kínálgatott sütikkel, és nagyon tetszett neki, hogy ott vagyunk velük. :) mindent mutogatott, aranyos volt nagyon.


Reggeli után még maradhattunk kicsit, játszhattunk velük, Benny fel volt pörögve, de Maria mondta, hogy már napközben tényleg ilyen, felszabadult, abszolút nincs vele gond. Néha hátrébb húzódik, ahol nincs olyan nagy zsivaj és onnan figyeli a többieket, de ez is természetes.


Süni Samu és a könyve egy nagy ládában volt a többiek kis állatkáival, állítólag már azt is lerakja reggel és délig ritkán van szüksége rá. Az egyik kisfiú elvitte a könyvét olvasni, csak lestem, hogy nem reklamált, hogy az az ő könyve, Maria itt is elmesélte, hogy abszolút nem irigy, sosem szól, ha valaki megnézi a sünijét vagy a könyvét, hagyja, nézzék csak nyugodtan!!!!


10 körül lassan kezdtek elszállingózni a szülők, így lassan én is készülődtem, féltem, hogy majd lesz sírás, mert láttuk, hogy Sophie is sírva fakadt, így már készültem a nagy harcra, erre Benny megint meglepett, mert mikor mondtam neki, hogy akkor én most elmegyek és ebéd után jövök, nagy vigyorogva integetett nekem és játszott tovább!!!!!!!!!!!! Maria is csak lesett, de örült nagyon. :)


Délre mentem vissza, sonkás tészta volt ma és betütésztás leves, gondoltam, hogy ma nem lesz nagy ebédelés Benny részéről, mert hétvégén P anyukája ezzel akart neki kedveskedni, ő pedig meg sem kóstolta. :)


Ehhez képest ma megint csak meglepett a kis haramia, mert Maria úgy fogadott, hogy Benny HÁROMSZOR evett a tésztából, és a levest is megette előtte. :))))))) úgy látszik, hogy éhes volt. :D


Nagyon fel volt pörögve, megint mindenkitől elköszönt egyenként, integetett Marcusnak, és Johannes nagypapájával is bohóckodott, aki ma szintén jött délre az unokájáért. :) Állandóan "Hansi opának" nevezte őt Benny, mivel P apukáját is így hívja, aztán jó nagyot nevettünk, mikor kiderült, hogy Johannes apukája is Johann, tehát simán Hansi opa lehet. :))))) végül indultunk a kocsihoz, akkor is még odaköszönt, hogy "pápá opa, pápá hannes" :D :D


Szuper volt ma saját szememmel látni, hogy jó döntést hoztunk azzal, hogy Bennyt nem vettük ki az oviból, láthatólag rengeteget fejlődött, feltalálja magát, önállóbb lett és ma tényleg láthattam, hogy jó helyen van, szeretik és ő is szeret oda járni, még ha néha kicsit bepróbálkozik a trükkjeivel, de attól még szeret odajárni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése