2011. október 6., csütörtök

24. nap

 "Óriási" haladás: ma már HÁROMNEGYED 11-ig volt Benny az oviban! :)


A tegnap délutánnal kezdem, mert tuti, hogy az ovi miatt alakult így, ahogy...


Tegnap este Benny ovistársainak az anyukái ültek össze egy közeli étteremben, állítólag szoktak ilyen évente párszor, hogy gyerekeket otthon hagynak és egy laza estet eltöltenek, így én is mentem illetve terveztem. :)


P anyukája már 3 körül ott volt, P elment dolgozni, de Benny amint meglátta Omát, küldte volna haza az ajtón... nem adott neki puszit, nem csinálhatott Oma semmit. De nem adtuk fel, bejött, kávét ivott, beszélgettünk, Benny pedig végig rajtam lógott. 5 körül megjött P apukája, akinek nagyon örült Benny, ugrabugrált, hívta játszani, akkor kellett volna lehet lelépnem, de mivel nem nagyon volt dolgom, így maradtam... viszont kb. fél óra múlva szerintem összerakta a képet, hogy itt valami nem oké, mert itt van Oma, Opa és még anya is, úgyhogy onnantól kezdve csak rajtam lógott és alig engedett el még wc-re is. Azt mondtam neki, hogy el kell mennem nemsokára doktor nénihez és addig Omáék vigyáznak rá, ők fogják fürdetni és aludni vinni, ő pedig egyből sírva fakadt.


Nagy nehezen 6 körül felöltöztem, és eljöttem, hogy fürdésig meg tudjon nyugodni, ha nagyon sírna. Nos, kb. 2 percet sírt (kint hallgatóztam az ajtó előtt :D ), aztán csend lett. Állítólag bevonult a szobájába, a virslijét is ott ette meg, nem jött ki, de aztán mintha egy kapcsolót lekapcsoltak volna nála, kb. húsz perc múlva kijött és mintha mi sem történt volna, játszott, ügyesen fürdött és ment aludni. Szóval ez a hiszti és előadás megint csak nekem szólt, hogy legyen rossz a lelkiismeretem, de most már lassan kezdem én is kiismerni....


Az anyukás tali jó volt, 12 anyuka volt, sok érdekes dolgot megtudtam, amik hasznosak lehetnek a későbbiekben. Fél 11-re értem haza. :))))


Reggel Benny fél 8 körül kelt, és egyből vigyorgott, és mondogatta, hogy "anya, doktornéni".. nem felejtette el, hogy anya hol volt. :) Megitta a tejet, utána átöltöztünk és indultunk oviba, megint itthon már mondogatta, hogy "nem ovi, nem".


Odaérve megint mondogatta az ovinál, de nem vészesen, nem kellett húzni sem, néha kicsit sírósan mondogatta a "nem ovi, nem" és a "nem siess vissza anya" lemezét, de inkább nyafi volt, nem sírás. Az öltözőben sírt, ott volt két könnycsepp is, de hagyta magát átöltöztetni és végül Maria behúzta. Hamar csönd lett, szerintem ilyenkor megkapja a cumiját.


Nekem ezután az ovivezető irodájába kellett mennem, kitölteni egy kérdőívet Bennyről, illetve Iris töltötte ki, ő feltette a kérdéseket, én pedig válaszoltam. Olyan kérdések voltak, hogy mikor kezdett el mászni (ki emlékszik már erre?!?! :D ), mi volt az első szava (jó kérdés, mammmma :D ), milyen kajákat szeret (krumplit krumplival), miket nem szeret, milyen egy átlagos napunk itthon, hogyan alszik stb... utána pedig váltottunk pár szót a hogyan továbbról...


Iris szerint még a héten fél 11-kor hozzam el, mert oké, hogy a kertben jól elvan már Benny, de ha bejön a rossz idő (idézem őt: "eső, HÓ!!!!!!!), akkor ugye nem mennek ki és Iris fél, hogy Benny traumát kap, ha nem fokozatosan szokja meg a csoportot az ovit. Mivel akkor egész végig bent lesznek a csoportban, közös foglalkozás van, ami neki még nem annyira megy. A hó szónál egy kicsit lestem, mert azért azt nem gondolja komolyan remélem, hogy amikor hó lesz (ami ált. december), mi még mindig 11-ig hordjuk Bennyt az oviba!!!!!


Mondtam neki, hogy megmondom őszintén, én nem szimpatizálok ezzel a nagyon elhúzott beszoktatással, Magyarországon ez kb. két hét és kész.... oké, max. négy hét még azt mondom, hogy elfogadható, de nem hiszem azt, hogy ezzel annyira jót teszünk Bennynek, hiszen most főleg az a problémája, hogy megszokta három hétig, hogy anya bent ül reggelente a csoportban. Most azért sír, mert nem megyek be. Szóval még mindig fura nekem ez az egész...


Iris azt mondja, hogy Benny miután beadom, cumit kap, megnyugszik, leül egy helybe és onnan figyeli a többieket. Nem igazán játszik, illetve csendben megfigyel, tegnap volt először, hogy odamerészkedett a kis csúszdához és lecsúszott. Enni külön eszik, akkor kihasználná, hogy a gyerekek esznek és akkor akarna játszani, de azt nem hagyják neki, így inkább visszaül a külön asztalhoz és ott eszeget. Az udvaron valóban nincs semmi gond vele, ott már nagyon jól elvan.


Szóval most elvileg a jövő hét elején fél 11-3/4 11-ig marad és talán eljutunk a hét végére a 11-fél 12-ig..... hihetetlen, hogy ennyire el tudják húzni. Azt mondja Iris, hogy most épp egy olyan tanfolyamra jár, ahol a beszoktatásról is szó van, és vannak kolléganői, akiknél még most is bent van az összes anyuka!!!! Hát én ezt elég nehezen hiszem el, nem fogom fel, hogy ebben mi a jó!!!


Na mindegy... 9-kor végeztünk, én elmentem vásárolni és nagy kegyesen még utána szólt, mikor mentem ki, hogy "tudja mit? ma jó idő van, kimegyünk a kertbe, jöjjön fél 11-3/4 11 között Benért"... hú, marha nagylelkű...


10:40 körül értem vissza, kint voltak az udvaron, Bennyt nem láttam először, mert sem Mariánál, sem Irisnél nem volt, mint kiderült, pár gyerekkel játszott az épület oldalánál. Szóltak neki, hogy itt vagyok, vigyorogva jött, felvette a hátizsákját, elköszönt az ovónéniktől, Sophietól, Katie-tól és jöttünk haza. Állítólag ma már aktivabb volt a csoportban is, kezd nyitni egyre jobban.


Ebédnél megint volt hiszti, mert nem akarta először a kaját megenni, de aztán mégis finomnak tűnt és belapátolta... most alszik, délután pedig átmegyünk a blumengartenbe, ahova ma elég sok ovistársa is készül, úgyhogy kiváncsi leszek, hogy ovin kívül majd hogy fog reagálni rájuk.


Holnap péntek, jön a rossz idő, kiváncsi vagyok, hogy holnap mikor "szabad" elhoznom Bennyt az oviból....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése