2011. október 18., kedd

32. nap

 Még mindig itthon van Benny, úgyhogy ma sincs ovi.


Tegnap P elvitte Bennyt a dokihoz, aki érdekes módon semmi komolyat nem talált, a mandulái rendben, a tüdeje rendben, a torka rendben, nagy valószínűséggel a foga és az "ovis nátha" okozta a mostani kidőlését. Délután nem volt láza, de ma reggel is még hőemelkedése volt.


A dokinő szerint, ha nincs láza, akkor miért ne menne oviba? Hát nem tudom, eléggé köhög, ami miatt sírva fakad, mert szakadozik fel a "cucc", úgyhogy én inkább ma nem vittem még oviba, mert úgyis csak nyűgösebb lenne. Talán holnap, de legkésőbb csütörtökön azért jó lenne elvinni. Meglátjuk...


Tegnap mégis vissza kellett mennem az oviba amúgy a pszihológushoz, mert ha már ott volt, szeretett volna velem is és az ovónőkkel beszélni. Így mondjuk elég hülye szitu volt, hogy Bennyt nem tudta megfigyelni, így csak az elbeszéléseink alapján próbált tanácsokat adni.


Én elmondtam, hogy kicsit már túlragozva érzem ezt a beszoktatósdit, és hogy ez Magyarországon nem így működik, de elfogadom ezt, mivel itt élek, csak megbarátkozni nem tudok vele.


Az ovónők elmesélték, hogy Benny általában csak szemlélődik, általában akkor "zárkózik be" nagyon, mikor az összes gyerek (15) ott van, azt szemmel láthatólag nehezen viseli el. Az udvaron azért jó, mert szétszélednek, ott semmi gondja nincs, de ugye nem lehetnek mindig az udvaron. :)


Állítólag amikor a többiekhez ült reggelizni, akkor aznap kevesen voltak, kb. tízen, ezért is merészkedett oda a többiekhez. Viszont szerintük is már sokat változott az első hetek óta, mert sírás nélkül megy be reggel és már napközben sem sír annyira, és ha igen, akkor meg lehet nyugtatni.


Viszont, ha bemegy egy másik felnőtt (ovivezető, másik ovónéni), akkor ő egyből velük akar menni, és sírva fakad, ha nem léphet le velük. Ezt azért elég rossz volt hallani, bevallom. :(((


Mondtam nekik, hogy én szeretném kipróbálni, hogy ott ebédel, de felőlem csinálhatjuk úgy, hogy kint várok és ha nem megy, akkor hamarabb hazaviszem, de ha meg sem próbáljuk, félve, hogy "milyen trauma éri" Bennyt, akkor nem tudjuk meg, hogy tényleg gondja lenne e.


Állítólag volt tavaly egy kisfiú, Ryan, aki decemberre jutott el oda, hogy ott ebédelt és januárban aludt ott.... szép kilátások... viszont az Ryan számlájára írható, hogy most szemmel láthatóan szeret oviba járni, mert nagyon ügyes. :)


Szóval rendesen összezavarodtam, mert nem tudom, hogy melyik döntésünk a helyes, hogyan tovább.... én, személy szerint, a mostani munkám miatt tudom biztosítani  Bennynek, hogy annyi időt adjunk neki, amennyire szüksége van, de P nem így gondolja. Szerinte egyből 2-ig ott kell hagyni és majd megszokja.... lehet, hogy én is így gondolnám, ha nem tudnám, hogy Benny elzárkózik a gyerekektől. De most tanácstalan vagyok, illetve abban nem vagyok biztos, hogy mivel teszek jót neki. A szívem hisz abban, hogy ennek (is) van értelme, hogy időt adunk neki, csak fura az egész....


De egy másik oviban nem lenne ugyanaz, ha esetleg kivennénk??? Mindenkit újra megszokni, elnyerni a bizalmát stb.... mert most már nagyon sokat emlegeti a két ovónénijét, és a gyerekeket, tehát megfigyeli őket nagyon. Gondolom, a következő lépés az lesz, hogy kibújik a csigaházából. És erre kellene neki időt hagyni...


A pszihológuscsaj adott egy olyan ötletet az ovónőknek, hogy csináljanak egy "kuckó szerűséget" Bennynek, ahova visszavonulhat, ha arra van szüksége. Ezt mondjuk jónak találom, bár akkor pedig a többiek fognak rá furán nézni, hogy mit különcködik. :)))) vagy a fene tudja, egy próbát megér....


Úgyhogy okosabb nem lettem, csak jobban összezavarodtam, de egyenlőre arra várunk, hogy Benny kicsit összeszedje magát és folytathassuk az ovit. A héten szeretném, ha legalább két napot még tudna menni, de majd kiderül, hogy holnapra lemegy e a láza.... jó lenne.

14 megjegyzés:

  1. Hiszel a horoszkópban? Abban a személyre szóló, igaziban? Nekem egyszer megcsinálta a gyerekeknek egy ismerős, és nagyon sok érdekes dolgot világított meg, plusz tanácsot is kaptam. Még össze is vetette a két gyerekét, úgyhogy az egymáshoz való viszonyukról is mondott dolgokat, illetve tanácsolt hozzáállást. Nekem segített abban, hogy jobban kezeljem a személyiségüket. Csak egy ötlet. :-)

    VálaszTörlés
  2. ETAMA, ez a személyre szóló minek alapján készűl? Ki által? Hol lehet megkapni?

    VálaszTörlés
  3. Etama, hiszek bennük, de nem fanatikusan. Hol lehet ilyet csináltatni? érdekelne, hogy mit írnának Bennyről...

    VálaszTörlés
  4. Nekem ismerősöm volt a hölgy, aki készítette, azt nem tudom, hogy amúgy hol lehet jó asztrológust találni. Itt is blogol egy virtuális ismerős, Asztroléna a neve, szerintem ő is nagyon jó, nem tudom vállal e részletes elemzést, nekem ő is adott 1-2 tanácsot ez év elején a születési adataim alapján.
    A részletes horoszkóphoz kell a pontos születési hely, idő, még az óra és perc is. Ez alapján részletes elemzést lehet kapni a személyiségről, ami azért hasznos, mert útmutatást ad a mozgatókról, meg egy jó asztrológus egyből tud rá tanácsot is adni, hogy az adott "rugót" hogyan lehet jól kezelni, például egy nehezen oldódást idegen emberek között. Nekem ő világított rá, hogy a kisebbik fiam egyáltalán nem olyan érzéketlen, mint ahogyan az kívűlről látszik, sőt, hiper érzékeny, csak iszonyatosan nagy energiát fordít abba, hogy ezt palástolja. Azt mondta, hogy ezt mindig tartsam szem előtt, és vele kapcsolatosan még nagyobb megértésre és elfogadásra van szükségem. Máig nehezen kezelem, hogy ő nem az a bújós fajta, de tudom, hogy nála a kisebb jeleket is értékelni kell, mert ő ilyen.
    Tudjátok mit? Ez a fajta részletes elmzés arra jó, hogy úgy érezzük: kaptunk egy térképet egy ismeretlen helyről. Nem is útmutatást ad, inkább valamiféle megnyugvást, hogy Ő ilyen, vagy én ilyen vagyok. :-)

    VálaszTörlés
  5. Egy kicsit tartok én is a beszoktatástól, bár nálunk még odébb van, és hát igen, itt csak két hetet szánnak erre az időre! Azért tényleg nem semmi, hogy így elhúzzák, bár én se tudom, hogy mit csinálnék, ha látnám a gyerekemen, hogy nem tetszik neki.
    Remélem, minél hamarabb rendeződni fog a helyzet! Szurkolok nektek!!!!

    VálaszTörlés
  6. ETAMA, köszi a választ. Rövid leszek és már előre kijelentem, hogy nem szeretnék senkit elítélni amiatt, hogy hisz az ilyenekben, sőt, minden tiszteletem a Tiétek. Se kiábrándítani nem akarok senkit, csupán leírom az én esetemet, ami valahogy nem támassza alá a dolgokat, legalábbis engem eddig még nem tudtak meggyőzni.

    Nekem van egy ikertestvérem, én vagyok a "nagyobb" 15 perc a különbség köztünk. Én lány vagyok, ő fiú. Ha azt vesszük, mindketten ugyanazon csillagjegyhez tartozunk, ugyanabban az órában születtünk. Milyenek vagyunk? Ég és föld. Egymás totál ellentétei vagyunk.

    Mégegyszer bocsi, ha valakit negatívan érintett a dolog.

    VálaszTörlés
  7. Mikor oviba mentünk, a kapuban mindig kérdezte tőlem, hogy: "Aztán vigyázol rám?"

    VálaszTörlés
  8. Bambi!

    Figyu,ha elfogadsz 1tanácsot: tényleg legyen jól Benny mire viszed...hülyeség ha nem lázas vidd...szöveg. Gondold el nekünk hová van kedvünk menni,ha nem vagyunk tényleg jó..köhögünk náthásak vagyunk!
    Pannával is voltak ilyen gondok,hogy nem kapcsolódott játékba...több idő kell neki...ennyi...megszemlél. Panna is nekem itthon eljátszotta mit csináltak../a nélkül,hogy nem beszél még annyira mint Benny/. Ez az elhúzás tényleg nem jó ötlet,mert pl. Pannának azt mondták,hogy anya ebéd után jön...erre evett 2kanállal és bőgött...,hogy anyaaaaa. Erre azt találtuk ki,hogy 10perccel később megyek a bölcsis néni kiviszi megmutatja neki,hogy anya még nincs itt ülj vissza egyél...így ment napi 2x...aztán már ebédelt utána.
    SZóval kiváncsi leszek mit hoznak ki ebből a rétestésztából a nénik..majd még jövök...
    Ne zavarod össze...minden ok!Bennyvel minden rendben!

    VálaszTörlés
  9. Szia martinelli!
    A perc is számít, szóval 15 perc különbség már ég és föld lehet, mert a tesód ascendense más lehet. Ettől függetlenül én sem gondolom, hogy egy asztrológiai elemzésre kell alapozni az életünket, de helyén kezelve a dolgot: adhat segítséget.
    Szép napot Mindenkinek!

    VálaszTörlés
  10. Etama, engem érdekel ez a horoszkópos dolog, meg is kérdeztem a tesómat, mert egy kolléganője foglalkozik ilyenekkel, hátha tud segíteni.

    Amiket leírtál a kisebbik fiadról, mintha Bennyről írtad volna, mert például ő bébikora óta nem egy bújós fajta, ritkán jön oda átölelni, puszit még mindig nem ad, ezért (is) néznek rám furán az oviban az ovónők és a pszihómókus csaj is, hogy ringatom e + összebújunk e , ha sír stb... és mondtam, hogy nem, mert nem igényli, neki más jön be, ha békén hagyjuk és én ezt elfogadtam.

    Szóval egyre jobban érdekel egy ilyen jellemzés róla, hátha tényleg kapok ezáltal is egy irányt, hogy merre folytassuk vele.

    Martinelli, sok ilyen ikerpárról hallottam már, mint ti is, hogy tűz és víz, érdekes azért ez is. És vigyáztál a tesódra mindig amúgy? ;) :)

    Vero, köszi, hogy írtál Te is! Ma sem vittem el inkább az oviba, mert nem találtam értelmét.

    VálaszTörlés
  11. Bambi, arra már kimondottan nem emlékszem, hogy meg kellett volna védenem, vagy valakit megverni azért, hogy békén hagyja, de az tény, hogy sokat jelenthetett neki az, hogy én is ott voltam vele. Most így utólag visszagondolva képzeld el milyen lett volna neki, ha én nem vagyok. Gondolom egy támasz voltam neki, ha nem is segítettem, de tudta, hogy ott vagyok.

    Mesélhetnék nektek :( . Most így, ahogy a kis Benny ovis napjait olvasom, sok minden eszembe jutott. Olyan, hogy beszoktatás abban az időben? 6 hónap volt a gyereknevelés, (a GYES, GYED, nem tudom pontosan minek felel meg ez) utána vissza kellett menni dolgozni. A gyereket meg ... vagy beadja bölcsibe, vagy szerez egy nagyit, vagy az anyuka kenje a hajára, oldja meg, ahogy tudja. Nem beszélve arról, hogy hányszor állítottak sarokba gyereket, térdepeltették büntetésből stb. Említettem, hogy anno ki akartak rakni, mert lassan ettem. Olvasom, hogy 15-en vannak a csoportban. Mi nem tudom hányan voltunk, de sokan, legalább 30-an, az tuti, és volt 1 - 2 óvónéni ennyi gyerekre.

    Nemrég volt egy csúnya eset Olaszországban. Kamerát szereltek egy bölcsibe, 3 óvónénit zártak börtönbe, mert verték a gyerekeket. Brutális volt a felvétel, amit bemutattak. Be is fejezem, mert nem jó ilyeneket olvasni, nem akarok senkit megijeszteni. Bambi, ha gondolod töröld a hsz-emet.

    VálaszTörlés
  12. Martinelli, Benny csoportjában is van egy ikerpár, lányok, és amennyire különbözőek, mégis annyira számíthatnak egymásra, így elsők között szoktak be, ügyesek voltak. Szerintem ez tényleg számít nekik, hogy ott van a testvérük velük.

    Na igen, én is hallottam már érdekes sztorikat, bevallom, főleg ilyesmik miatt utasítom el teljesen ezt a "tagesmutter" dolgot is, mert ki tudja, hogy mennyire őrült nőszemélyre bízom a gyerekemet... egy oviban TALÁN egy fokkal jobban megbízik az ember még manapság, ezért szeretném inkább megadni az időt Bennynek, de nem kivenni őt innen...

    VálaszTörlés
  13. Nekem azért is volt nagyon nehéz a kicsivel, mert a nagy meg nagyon is bújós volt, úgyhogy utána igen fura volt egy homlokegyenest más gyerek. Sokáig azt hittem én rontottam el valamit, de nagyon. Most már tudom, hogy édes testvéreknél és azonos környezeti tényezőknél is lehetséges, hogy ennyire más két gyermek, csupán azért, mert a személyiségük és mozgatóik teljesen mások. Teljesen más bánásmódot igényel a két fiam, ezt a mai napig tanulom, de legalább megnyugodtam, hogy nem én rontottam el valamit. Ne aggódj Bambi, jól csinálod! Tudod, a cél nem a tökéletesség, hanem, hogy elég jó anyák legyünk. :-)

    VálaszTörlés
  14. Bambi, szerintem se vedd ki az oviból. Idő kell neki, megadjátok. A másik dolog pedig az, hogy meg kell szoknia a gyerekeket, mert ezután a vele egykorúak társaságában lesz. Ha kiveszed akkor megint gond lesz később.

    Itt léteznek játszóházak, ahol szülő és gyerek együtt vesz részt a foglalkozáson. Énekelnek, kézimunkáznak, van ott mindenféle foglalkozás. Az a lényeg, hogy megszokják a társaságot és fejlesszék a képességeiket. Nálatok nincs olyan?

    ETAMA: én látom a testvéremen, ő sem volt az a bújós meg puszilkodós fajta, ennek ellenére sokkal, de sokkal érzékenyebb mint én és egész más bánásmódot igényel. Hidd el, én még most is (40 évesek vagyunk) úgy bánok vele, hogy óvnom kell, mert nem mindenki lát bele a lelkébe. Nagyon érzékeny, sérülékeny és erről senki sem tehet. Magába fojtja az érzéseit és ez nem mindig jó. Ő az a fajta, aki inkább hallgat, tür, szenved, persze nem a végtelenségig, de sokkal tovább, mint kellene. Én meg egyszer elnézek dolgokat, de utána már nem, hangot adok a nemtetszésnek és drasztikusabb megoldásokra is képes vagyok.

    Nagyon nagy figyelem kell az ilyen gyerekekhez, emberekhez. Ez nem a te hibád, hogy ilyen a gyerek de nagyon oda kell figyelni rá.

    VálaszTörlés