2011. szeptember 6., kedd

2. nap

 Ezt a napot is kipipálhatjuk, Benny továbbra is ügyes volt! :)


Ma már 8 után pár perccel ott voltunk, az egész csoportnak fél 9-ig oda kellett érnie. Ha jól láttam, ketten betegek, így 4 kislány és 8 kisfiú volt most ott. Velem együtt 6 szülő volt ott, 5 anyuka és 1 apuka.


Azt még hozzáteszem, hogy tegnap este Benny úgy feküdt le, hogy hisztizett, hogy "ovi, ovi, csúszda", ma reggel pedig én mentem be fél 8-kor hozzá, még javában durmolt, de mikor kipattantak a szemei, az első szava az ovi volt... :))))


Úgyhogy reggel rekordsebességgel fel tudtam öltöztetni, csináltam neki uzsit, és indultunk is.


Emlékezett a tegnapi játékokra, már tudta, hogy hol kezdje a mai napot, mi megint egy helyben ültünk, a gyerekek pedig jöttek-mentek, játszottak. Ma már közelebb merészkedett az ovónénikhez, de még mindig tetszett neki az ikerlányok anyukája. :)) viszont mivel ma picit már többen voltak, így egy-kettő kicsit harciasabb kisebb gyerkőccel való "összetalálkozás" után szaladt oda az ölembe, de pár másodperc után már ment újabb játékot felfedezni.


9 órakor megkérték az ovónénik őket, hogy pakolják el a játékokat (Benny is segített) és hozzák be a kis hátizsákjukat a tízóraival. Leültek a kisasztalokhoz a kisszékekre, mindenkinek a háttámlájára tették a hátizsákokat, meggyújtottak egy gyertyát középen és megfogták egymás kezét körben és egy aranyos kis imátkozást mondtak. Utána pedig kipakolták a hátizsákból az uzsisdobozokat és kezdődhetett a falatozás. Benny csak nézte a sonkás-sajtos szendvicsét és a paprikát, sokkal érdekesebb volt az asztalon lévő gyertya, amit el akart fújni. :))) nem evett egy falatot sem (ami nála nagy csoda!!!!!), de az is tény, hogy nem igazán szokott így reggelizni, hanem kb. ebben az időben szoktunk boltba járni, ahol mindig kap egy-egy kiflit. Úgyhogy holnap majd okosabban pakolok, banánt, almát, kis túrós táskát, amit tuti, hogy megeszik, legalábbis majd meglátjuk, hogy ahhoz bátrabban nyúl e.


A végén kaptak kis csészékben kakaót vagy teát vagy vizet, én a kakaót mondtam, hogy próbáljuk meg, abból iszik e, ivott pár kortyot, de még bénázott a csészével, ezt még gyakorolnunk kell, mert a többiek már nagyon ügyesek. El kell dugnunk a kis kulacsát, hogy gyakorolni tudja a pohárból ivást.


Reggeli után kivitték a helyükre a hátizsákot, majd leültek egy körbe a terem közepébe és egy dalocskát énekeltek. Benny itt az ölembe ült inkább, de látszott, hogy érdekli a dalolás, csak még nem tudott mit kezdeni vele és ő játszani akart. :))) mert a dal után az új gyerekektől elköszöntek, hogy majd holnap találkozunk, de Benny még játszani akart egy repülővel. :)))) megbeszéltük, hogy holnap majd ott folytatjuk.


Egyébként a reggeli alatt kétszer odajött hozzám (ott ültem mögötte a földön), átkarolt és adott egy-egy puszit, ezt nem annyira szokta magától, úgyhogy azért meg van még illetődve, de ez szerintem természetes.


Vittünk ma be váltóruhákat, zoknikat is, már tudja, hogy hova kell tennie a benti cipőjét és mikor jöttünk el és kérdeztem, hogy akkor jövünk e holnap is, azt válaszolta, hogy "ühüm". :)))


Úgyhogy második nap is ügyes volt, holnap új nap, megint ebben az időben megyünk, így ma már kicsit variálok a napján, már fél 12 körül ebédelni fogunk és délben megy aludni, este pedig fél órával előbb lerakom, hátha korábban kel majd, mert nem szeretem, hogy én keltem fel, olyankor még néha sok időbe telik, mire magához tér, bár ma az ovi szó csodát tett. :)))))


Csütörtökön már elképzelhető, hogy kiküldenek minket, szülőket az öltözőbe, na az lesz majd a keményebb menet, de ma például az tízórais programnál végig az ovónéni kezét fogta Benny, együtt hozták be a hátizsákját, kiment vele, bejött vele, engem nem is keresett.... aranyos volt nagyon. :)


Ja, és a nyelvről még pár szót: én csak magyarul beszélek ugye vele, P pedig németül, így mindent megért németül, viszont most eléggé keveri a szavakat egy-egy mondatban, van amit csak németül, van amit csak magyarul mond. Viszont már tegnap észrevettem, hogy míg itthon engem csak anyának hív, tegnap már egy idő után "átkapcsolt" németre, és "mama" voltam és pár szót is egyből németül használt. Tehát érzékelte a német környezetet és alkalmazkodott hozzá, érdekes nagyon ez a kétnyelvűség.


Holnap új nap, új élmények, egyenlőre jól haladunk, és én nagyon büszke vagyok a nagyfiamra! :)

1 megjegyzés:

  1. Már nagyon vártam az ovis beszámolót és örömmel olvasom, hogy jól megy a kezdés. Gratulálok, gondolom te is jobban érzed már magad kicsit, amiért ilyen ügyes! Csak így tovább!!4 Hátha nem kezd el hisztizni.

    VálaszTörlés