2008. november 11., kedd

változások

Épp az előbb jött e-mailben a legújabb kismama hírlevél, feliratkoztam pár oldalra és minden héten küldik az aktuális adatokat a bébi növekedéséről és az én változásomról. Hihetetlen, hogy micsoda változások mennek végbe a testemben és a babánkkal, számomra még mindig olyan felfoghatatlan néha. :)


Most pl. ezek a legfontosabb dolgok:


15. hetes ultrahang kép"Gyermeked ezen a héten főleg a hízással lesz elfoglalva. Bőre alatt lassan elkezdődik a zsír felhalmozása, ami különösen fontos a hőszigetelés és az anyagcsere szempontjából. Születésekor gyermeked súlyának 2-6% lesz tiszta zsír. Ennek segítségével tudja majd megtartani testhőmérsékletét a méheden kívül is. Jelenleg azonban még csak kb. 13-14 centi hosszú és 140-145 gramm. Viszont most már súlyban lenyomja a placentát! Ha most megröntgeneznék a hasadat, tisztán láthatók lennének gyermeked csontjai. Mozdulatai egyre erőteljesebbek és gyakoribbak. A reflexmozgásokat felváltják az akaratlagos mozdulatok, mint az ujjszopás, nyelés. A méhen kívüli váratlan zajokra gyermeked most már ijedtséggel reagál!"



Egy kedves ismerősöm is áprilisra várja a babáját, nekik már úgy néz ki tuti, hogy lányuk lesz, mert nemrég voltak 4d-n és elég egyértelmű volt a tény, akkor azt mondta, hogy a babája olyan "nehéz", mint mondjuk 15 dkg párizsi. :)))) azóta az ő babája már kicsit nagyobb, mert ő két héttel előttem jár, de most én vagyok a 15 dkg párizsis időszakban, a mi kicsi Bohne-nk éppen ilyen körül mozoghat. :)))) Lesz még ebből 1 kg kenyér is és 2 kg krumpli is. :))))


Ja és még azt is irta a hirlevél, hogy eddig az átlagos gyarapodás 2,5-5 kiló a babavárás során. De ha egy kicsit kevesebb, az se gond. :))) Akkor én az átlagos kategoriában vagyok, mert olyan 3 kg-val gyarapodtam eddig. :)) Büszke vagyok magamra, ennek örömére eszek is egy kocka csokit. :)))



 

1 megjegyzés: