2008. december 5., péntek

karácsonyi kavalkád

 Tegnap és ma beleszagoltam a karácsonyi vásárok forgatagába, tegnap a Karlsplatzon lévő karácsonyi vásárban voltunk egyet sétálni, ma pedig a Museumplatzon lévő egyik kedvenc vásáromat néztük meg a csajokkal. Idén csak gyerekpuncsot kortyolgatok, a tegnapi nem volt valami nagy szám, de a mai isteni volt, finom almás. :))) Azért szeretem ezt a két karivásárt, mert nincs tömegnyomor, mint a Városházánál, barátságosabb a díszítés, de a puncs árak szerintem mindenhol nagyon magasak. Az alkoholos puncs 3,50 eurótól, a gyerekpuncs 2,50 euro, és a bögrékért 2 eurokat számolnak fel. Emlékszem, mikor először néztem meg Bécsben a karácsonyi vásárt a Városházánál, még a hajón dolgoztam, olyan 2004-ben lehetett, akkor a bögre 1 euro volt. És megjegyzem, hogy azóta nem is újítanak a bögréken, minden évben ugyanaz a minta van rajtuk. Bár ma a Múzeumnál láttam újabb bögréket is, de megfogadtam, hogy idén nem hozok haza, mert egy egész szekrényünk van már tele a karácsonyi vásáros poharakkal, amit anno a hajózás alatt Bécs-Linz-Passau útvonalon gyűjtögettem össze. :))) Mondanom sem kell, hogy sosem iszunk belőlük, mindig a kedvenc kisvakondos bögrémből iszom a kakaót/teát/és most már a tejet is. :)))


Amúgy szépek a díszek Bécsben, de én még mindig azt mondom, hogy ha valaki itt lakik, akkor nem szabad este kimenni a vásárokba, a legtökéletesebb 4 körül sétálni egyet 5-ig és utána gyorsan hazajönni a meleg lakásba, mert kb. 5 körül jön a rengeteg MAGYAR túrista a városnézés után puncsot inni és a drága árusokat hangosan kritizálni stb..., és 5 után már elég hideg is van, már nekem is fázott a lábam ma este.


Ja és még egy jótanács, amit holnaptól én is betartok: mindig legyen a karácsonyi vásárokba érkezőknél 50 centes, mert a kitelepített klotyókban csak úgy lehet bemenni, ha az automatába 50 centet bedob az ember. Ha 1 eurod vagy 2 eurod van, akkor nem ad vissza az automata, tehát akkor 1 vagy 2 euroért könnyíthettél magadon. :))) Rabló banda!!!! :)))) Úgyhogy lehet gyűjteni az 50 centeseket még karácsonyig..... :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése