2009. január 26., hétfő

kismamatorna :)

 Ma volt az első kismamafoglalkozás. Azért írok foglalkozást, mert tornának inkább nem nevezném. :)))) Reggel 9-től 11-ig tartott, szerencsére nincs messze ez a központ, kb. öt perc kocsival. Éjjel nem aludtam valami jól, mert P meg van fázva és nagyon horkolt, így két óra zenehallgatás után feladtam és átjöttem a kis szobába, de addigra már nem igazán voltam álmos. Úgyhogy sikerült aludnom kb. négy órát és ilyen "fitten" mentem ma az első kismama talira. :)))


Ez a központ amúgy egy főként szülésznőkből álló egyesület, akik ingyen tartanak felvilágosítást kismamáknak, anyukáknak. A mai csoportban rajtam kívül volt még három új kismama, a többiek már egy ideje járnak oda. Úgy vettem észre, hogy elvileg 8 alkalom egy ilyen kurzus, mivel a mai napon már a szülési fájdalmaknál tartottak. :))) Jövő héten a szülés lesz a téma, úgyhogy jól belecsöppentem. :)))) 8 eurót kellett amúgy fizetni, ami az egész 8 alkalomra van, ebből finanszírozzák az innivalót, amit közben ihatunk. Volt teja, kismama tea, málnaszörp, narancslé ilyesmik. Mint egy kisebb teadélután, kötetlen és laza hangulatú, szimpi volt.


Az első egy órában volt ez az információs társalgás, a szülésznő elmesélte a lehetséges jeleket, amik a szülést mutatják, elmagyarázta, mikor kell a kórházba indulni és közben lehetett kérdéseket feltenni. Én ma csendes szemlélő voltam, ismerkedtem az egésszel, hogy mi is ez az egész kurzus. Érdekes volt, sok új dolgot hallottam.


A második órában pedig átmentünk egy terembe, ahol kicsit átmozgattuk a testünket, de elég light-osan. Volt fejkörzés, vállkörzés, lábemelgetés, ilyesmik. Mindenkinek volt egy szőnyege és kispárnája, utána kényelmesen el kellett helyezkedni és lélegzéseket gyakoroltunk. Volt egyszer az orron beszívjuk, szájon kifújjuk variáció, ez kell akkor, mikor a fájások jönnek, utána jött a "gyertyaelfújós", szájon egy nagy levegővétel és utána ezt szájon át kicsiket fújni, mintha gyertyát fújnánk el. Ezt akkor kell állítólag használni, mikor éppen nem szabad nyomni..... Jaaaaj, így elég egyszerűnek tűnt, de hogy majd áprilisban is fog e így menni, az már más kérdés. :))))


Úgyhogy alapjában véve érdekes és információdús volt a mai délelőtt, jövő héten is megyek, tetszett nagyon. Kicsit jobban rá tudok hangolódni a dologra, úgy érzem. Amúgy volt két lány is, akiknek már nem sok volt hátra, az egyik a 38., a másik a 36. hétben volt, jóóóóó nagy kugli volt már a hasuk. :)))


Holnap végre láthatjuk Bohne babát, megyünk Sopronba mozizni, remélem, hogy megmutatja majd az arcocskáját. Ma P is mondta, hogy holnap már kedd és megyünk mozizni. :))) Addig még megbeszélem a fiacskánkkal, hogy ügyes legyen és mutassa meg magát holnap, hogy láthassuk a kis pofikáját. :)

3 megjegyzés:

  1. Ugye mi is kapunk kis Ben képet? Mert mi is szeretnénk látni! :)))))))

    VálaszTörlés
  2. Igeeeen!:) Meséélj!

    VálaszTörlés
  3. kívánságotok számomra parancs!! ;) :))))

    VálaszTörlés